در نرم‌افزار پیام‌رسان تلگرام، روبات‌ها در واقع افزونه‌های جانبی هستند که امکان تعامل کاربر با آن‌ها از طریق ارسال پیام، فرمان‌های مختلف و درخواست‌های متفاوت وجود دارد. یک روبات می‌تواند عملکردی مانند یک روزنامه هوشمند داشته باشد و محتویات مرتبط با خواسته‌های شما را به محض انتشار، پیش روی شما قرار دهد و یا اینکه می‌تواند گفتگوهای تلگرامی را در قالب بهره‌گیری از سرویس‌های جانبی غنی سازد و یا حتی امکان بهره‌مندی از خدمات جانبی مانند مشاهده پیش‌بینی وضعیت آب و هوا و ترجمه مطالب را فراهم کرده و در نهایت از این فراتر رفته و به عنوان یک شطرنج‌باز حرفه‌ای در مقابل شما قرارگیرد.

امکان استفاده از روبات‌ها از طریق ارسال پیام و دستورات مختلف به روبات، با بازکردن پنجره گفتگو و یا اضافه کردن آن‌ها به گروه‌های مختلف تلگرامی وجود دارد اما به عنوان راهکاری ساده، می‌توانید ثبت‌نام برای دریافت خدمات روبات را با تایپ نام روبات بعد از علامت @ در قسمت جستجو، انجام دهید.

با این مقدمه، در ادامه فعالیت کانال نگاهی خواهیم داشت به برترین روبات‌های انگلیسی و فارسی که در حال حاضر از طریق پیام‌رسان تلگرام پیش روی کاربران قرار گرفته‌اند.

به مرور با مراجعه به طبقه بندی موضوعات و انتخاب تلگرام میتوانید به روبات های معرفی شده در وبلاگ دسترسی پیدا کنید.