تاریخ ایران زمین پر است از شعرایی که با کلام شیرین، نغز و پندآموز خود، به فرهنگ و هنر این سرزمین جلا بخشیده و همواره مایه فخر و مباهات ایران و ایرانی بوده اند.

اپلیکیشن می‌کده به عنوان یک پروژه متن باز ایرانی، مجموعه ای ارزشمند از آثار بیش از 70 شاعر شیرین سخن پارسی را در خود گردآوری نموده تا بیش از پیش با شعر، این کهن میراث جاودانه سرزمین مان آشنا شویم.

در می‌کده می توانید هر شعری را بیابید؛ از آثار مثنوی سرایان بزرگی چون مولانا و حافظ گرفته تا اساتید شعر نو همچون یوشیج و سپهری. آثار ارزشمند بیش از 70 شاعر ایرانی در می‌کده گنجانده شده اند تا به جرأت بتوانیم آن را یکی از کامل ترین گنجینه های اشعار پارسی که تاکنون عرضه شده بنامیم.

برای مشاهده توضیحات بیشتر و دانلود این اپلیکیشن بسیار خوب ایرانی در ادامه مطلب با ما همراه باشید

می‌کده در طراحی رابط کاربری، سبک متریال دیزاین را الگوی خود قرار داده و در مجموع محیطی بسیار زیبا، سبک و کاملا مناسب با محتوای اپلیکیشن را در آن شاهد هستید.
با کلیک روی هر شاعر، یک بیوگرافی کوتاه به همراه مجموعه آثار وی را ملاحظه خواهید کرد. مثلا با کلیک روی پروین اعتصامی، می توانید به دیوان کامل این قصیده سرای شیرین سخن دسترسی داشته باشید.

در منوی هر شعر، به امکاناتی همچون کپی متن شعر، اشتراک گذاری در اپلیکیشن های ارتباطی، افزودن به علاقه مندی ها و همچنین گزینه ای بسیار عالی تحت عنوان اشتراک گذاری هر بیت به صورت یک عکس نوشته را در اختیار دارید. مثلا می توانید تک بیتی که نظر شما را به خود جلب کرده را در یک قاب گذاشته، رنگ پس زمینه و فونت را عوض کنید و با تغییر سایز عکس، آن را با لوگوی می‌کده و نام شاعر (و یا بدون لوگو) مستقیما در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام به اشتراک بگذارید.
دیگر امکانات بسیار خوب می‌کده فال حافظ (همراه با تعبیر)، نمایش شعر اتفاقی و جستجو میان اشعار هستند.

این اپلیکیشن بسیار خوب ایرانی را می توانید هم اکنون به رایگان از کافه بازار دانلود کنید:

دریافت از بازار