یکی از جدیدترین روبات های تلگرام که به احتمال زیاد، مورد نیاز خیلی از کاربران تلگرام خواهد بود روبات @GmailBot می باشد که با استفاده از آن میتوانید حساب جیمیل خود را مدیریت کرده و برای ارسال و یا دریافت جیمیل از آن استفاده کنید.

در ادامه با آموزش استفاده از روبات جیمیل با ما همراه باشید:

  1. ابتدا با کلیک روی این لینک وارد روبات شوید: @GmailBot و گزینه Start را انتخاب کنید.
  2. سپس با کلیک روی گزینه Authorize me و استفاده از مرورگر، حساب جیمیل خود را به روبات اضافه کنید.
  3. بعد از وارد کردن نام کاربری و رمز جیمیل مورد نظر ، گزینه Allow را انتخاب کنید تا اجازه دسترسی تلگرام به حساب جیمیل داده شود.
  4. بعد از انجام مراحل بالا حساب جیمیل مورد نظر به روبات متصل خواهد شد و به محض دریافت ایمیل جدید، روبات ایمیل را در تلگرام برای شما ارسال خواهد کرد.

با استفاده از گزینه Actions میتوانید تنظیمات مربوط به ایمیل جدید را کنترل کنید؛ پاسخ دادن، حذف، اضافه کردن به لیست اسپم و … در بین گزینه ها وجود دارد.
برای ارسال پیام میتوانید از دستور New/ استفاده کنید و بعد از انتخاب گزینه To آدرس جیمیل مقصد را وارد کنید و پیام خود همراه با فایل مورد نظر را ارسال کنید.

از لحاظ امنیت این روبات بسیار امن است و از جایی که توسط خود تلگرام تایید شده است جای هیچگونه نگرانی بابت امن بودن آن وجود نخواهد داشت.
تلگرام از آن دسته برنامه هاست که کاربران بسیاری دارد و میتواند میانبر خوبی باشد که بتوانیم توسط آن از پیام های جیمیل خود مطلع شویم.
از دیگر امکانات مهم این روبات این است که به صورت خودکار متوقف نمیشود و شما هر زمان که بخواهید میتوانید ایمیل های مهم و مورد نیاز خود را در اسرع وقت بخوانید و استفاده کافی از آن را ببرید.